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Auteur Sujet: Diablo III  (Lu 68850 fois)

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Re : Re : Diablo III
« Réponse #15 le: dimanche 03 juin 2012, 13:29:19 »
Tu as essayé de redemarrer ton téléphone portable :P

je comprend mieux maintenant...

 8)


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Re : Diablo III
« Réponse #17 le: mardi 12 juin 2012, 13:27:13 »
J'allais poster la même chose mais en provenance du Monde
Il faut quand même dire que depuis le dernier patch les choses se sont grandement améliorées même si le modèle économique du tout online me fatigue.

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Re : Diablo III
« Réponse #18 le: vendredi 15 juin 2012, 19:23:20 »
J'ai vraiment du mal avec ça, une arme vendue à plus de 200€ ...
Je dois être trop vieux pour jouer je pense


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Re : Diablo III
« Réponse #19 le: vendredi 15 juin 2012, 19:34:25 »
nooonn tu peux réellement acheter des armes virtuelles?


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Re : Diablo III
« Réponse #20 le: vendredi 15 juin 2012, 21:22:05 »
J'en crois pas mes yeux !
Si au moins tu pouvais les utiliser dans les autres jeux.

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Re : Diablo III
« Réponse #21 le: vendredi 22 juin 2012, 12:14:40 »


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Re : Re : Diablo III
« Réponse #22 le: lundi 25 juin 2012, 17:33:33 »
J'ai vraiment du mal avec ça, une arme vendue à plus de 200€ ...
Je dois être trop vieux pour jouer je pense



putain fallait le dire plutôt !!!

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Re : Diablo III
« Réponse #23 le: mercredi 27 juin 2012, 13:31:29 »
va etre content le Spy, ils ont corrigé le bug du féticheur... :)


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Re : Diablo III
« Réponse #24 le: mercredi 11 juillet 2012, 08:18:07 »
Citer
Diablo III Patch 1.0.4 - v.1.0.4.10087
The latest client patch notes can be found here.
Visit our Bug Report forum for a list of known issues.
Hotfixes made in addition to changes in patch 1.0.3c can be found here.
Table of Contents
•   General
•   Players in combat cannot change gear in any slot other than Main hand and offhand. This is due to players switching gear with magic Find on them before kills.
•   This gear change mechanic applies to both Player characters and their followers.
•   To counter this, we have decided to unlock gear slots on all Followers. More on this in the Followers section.
•   Issuing multiple spam reports on the same person in a chat channel will now spawn a GM in that channel so live actions are taken against spammers.
•   Auction House
•   Issuing too many commands on the GAH and RMAH will now prompt you to enter a captcha.
•   Added 4 additional search affixes in the Auction house Interface.
•   Capped the Maximum buyouts for High level items.
•   Ilvl 61 – 5,000,000gold.
•   Ilvl 62 – 10,000,000gold.
•   Ilvl 63 – 50,000,000gold.
•   Players can no longer resell items purchased on the GAH and RMAH for 2 weeks after the initial purchase was made.
•   Added new item sorting options and systems.
•   High level Items are now displayed on the Auction house from Highest budged to lowest budget instead of it based on the amount of gold.
•   For Example a weapon with 1000dps, 100 Primary stat, a socket and 50 secondary stat is displayed on top of the List rather than a Weapon with 1000 dps and 10 primary stat or a 700 dps weapon with 250 primary stat, Vice-Versa.
•   Players can now sort Auction’s by their time left, Bids and buyout values.
•   Battle.net
•   Added an option ‘Invisible’ in game chat interfaces.
•   Any links from friends list will now open the browser and take you to that site.
•   Items
•   Made a few Legendary’s into Boss only drops.
•   N-Normal mode.
•   NM-Nightmare Mode.
•   H-Hell mode.
•   I-Inferno Mode. All Inferno mode Legendary’s have an Item level of 63. With further Act bosses increasing their budget.
•   Note: The major Legendary Overhaul is still in progress and will be implemented in 1.1 Patch along with PvP.
•   Weapon Boss Versions
•   Pig Sticker The Butcher N-NM-H-I
•   The Butcher’s Sickle The Butcher H-I
•   Butcher’s Carver The Butcher N-I
•   Wrath Of the Bone King Skeleton King N-NM-I
•   Flying Dragon Magdha NM-I
•   Skorn Belial NM-I
•   Blade Of the Warlord Ghom NM-H-I
•   Warmonger Seigebreaker Assult Beast H-I
•   Arreat’s law Azmodan N-NM-H-I
•   Last Breath Diablo NM-I
•   Skycutter Diablo H-I
•   Maximus Diablo I
•   Flying Dragon
•   Followers•   Followers can now be equipped with all gear slots and now they provide 100% of their Gold find and magic find stats to the players.
•   Nephalam Valor
•   Increased the stack count from 5 to 10.
•   Only Champion and rare goblin packs can increase the stack count beyond 5.
•   At 5 stacks NV now increases the chance that boss specific legendary’s from Bosses by 1%, Non boss specific legendary’s from champions by 1% and Set Items from rares by 1%.
•   
•   Bosses
•   Added various new abilities to Inferno mode bosses.
•   Monsters
•   Added new Champion, rare and Unique Goblins with Affixes.
•   Reflect damage is has a 15 second cooldown.
•   Added an Animation when monster uses reflect damage.
•   Removed enrage timers.
•   
•   Dungeons•   Added a new Goblin dungeon with a low spawn rare on various maps.
•   Goblin dungeons have a chance to spawn Rare and champion Goblin packs.
•   Non Rare and champion Goblins in this dungeon do not act as normal goblins that are found outside of this dungeon, their loot is the same as normal monsters.
•   Killing a Champion or rare Goblin pack has a chance to open a portal to another goblin dungeon.
•   Killing a champion or rare goblin pack now increases the Nephalam Valor stack by one up to a maximum of 5.
•   Bug Fixes


Classes
•   Barbarian
•   Demon Hunter
•   
•   Monk
•   Witch Doctor
•   Wizard

•   User Interface
•   Bug Fixes

Crafting
•   General
•   The Blacksmith can now add sockets to items.
•   Helmet – Up to a maximum of 1.
•   Shoulders – Up to a maximum of 1.
•   Torso – Up to a maximum of 3.
•   Gloves – Up to a maximum of 1.
•   Waist – Up to a maximum of 1.
•   Pants – Up to a Maximum of 3.
•   Boots – Up to a Maximum of 1.
•   Note: Items which already have the maximum sockets allotted to them cannot have more sockets added to them.
•   Sockets cannot be added to Weapons, Offhand, Amulets and Rings.
•   The Jeweler can now combine two different types of gems into a Prismatic, but the effectiveness of each stat they provide when combined will be reduced by 15%
•   Blacksmith
•   Add socket: Level 10 – 30 gear costs 10,000gold per socket.
•    Level 31 – 50 gear costs 5 Pages of Blacksmithing and 35,000gold per socket.
•    Level 51 – 60 gear costs 10 Tomes of Blacksmithing and 50,000gold per socket.
•    Level 61 – 63 gear costs 15 Tomes of Secrets and 75,000gold per socket.
•   Jeweler
•   Prismatic Fusion: Level 10 – 30 gems costs 15,000gold per socket.
•    Level 31 – 50 gems costs 5 Pages of Jewelcrafting and 25,000gold per socket.
•    Level 51 – 60 gems costs 10 Tomes of Jewelcrafting and 60,000gold per socket.
•    Level 61 – 63 gems costs 15 Tomes of Secrets and 175,000gold per socket.
•   Added a new type of gem: Black Pearl.
•   Helm – Gives a % of Resistance to all Elements based on the level of the gem.
•   Weapon – Increases critical hit chance %.
•   Other – Based on the class:
Barbarian – Increases Fury regeneration %.
Demon Hunter – Increases Hatred regeneration %.
Monk – Increases Spirit regeneration %.
Witch Doctor – Increases Mana regeneration %.
Wizard – Increases Arcane Power regeneration %.


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Re : Diablo III
« Réponse #25 le: mercredi 11 juillet 2012, 08:37:03 »
le descriptif de ce patch et un fake :)

sinon un lien sympa : http://www.diablo3.arnogame.com/diablo3-objets.php?page=2&value=id_socle:65


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Re : Diablo III
« Réponse #26 le: vendredi 13 juillet 2012, 15:47:11 »
Citer
Découverte d’objets magiques


            Trouver des objets plus souvent et de meilleure qualité est indispensable pour triompher des épreuves et vaincre ses ennemis dans Diablo III, particulièrement dans les niveaux de difficulté élevés. La découverte d’objets magiques est une propriété unique qui peut améliorer considérablement votre récolte. Elle est indiquée dans le menu de l’inventaire (Inventaire > Détails > Aventure).
            Mais quelle est sa vraie signification ?
            La découverte d’objets magiques affecte la qualité des objets que vous obtenez en tuant des ennemis (mais pas à partir des coffres, urnes, râteliers d’armes et autres objets de l’environnement). Elle ne vous permet pas de trouver plus d’objets sur une victime, mais elle augmente les chances qu’un objet du butin soit magique, ainsi que le nombre potentiel d’affixes dont il bénéficie.
            Lorsqu’un monstre lâche un objet, le jeu détermine sa qualité aléatoirement à partir d’une table qui inclue la qualité de l’objet et le nombre d’affixes présents. Le jeu fait un « lancer de dés » pour chaque case de cette table pour déterminer quels affixes l’objet portera. Votre score de découverte d’objets magiques est ajouté en bonus à ces lancers.
            Par exemple, si un monstre a 4% de chances de lâcher un objet rare à 6 affixes et que vous avez +50% de bonus à la découverte d’objets magiques, le monstre a désormais 6% de chances de lâcher un tel objet.
            La qualité de l’objet lâché est déterminée dans l’ordre suivant :
            
         
            
                  Légendaire
                  Rare à 6 affixes
                  Rare à 5 affixes
                  Rare à 4 affixes
                  Rare à 2 affixes
                  Rare à 1 affixes
                  Objet magique
            

            En reprenant l’exemple précédent, lorsque le lancer « échoue » pour un niveau de qualité élevé, le générateur d’objets passe au niveau suivant dans la liste (dans le cas présent, un lancer pour un rare à 6 affixes, puis pour un rare à 5 affixes, etc.). Votre bonus à la découverte d’objets magiques s’applique à chaque lancer de dés. Si le même monstre a de base 10% de chances de lâcher un rare à 5 affixes et que vous avez +50% de bonus à la découverte d’objets magiques, les chances sont maintenant de 15%.
            Dans un groupe, le jeu fait la moyenne des bonus à la découverte d’objets magiques de tous les joueurs présents. Si vous êtes dans un groupe de quatre où deux joueurs ont un score de +20% et les deux autres ont zéro, les quatre joueurs évoluent avec un bonus de +10% à la découverte d’objets magiques.


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Re : Diablo III
« Réponse #27 le: vendredi 13 juillet 2012, 19:16:06 »
Ca me dit pas pourquoi je ne trouve  pas des armes avec des grosses statistiques, à moins que je n'ai vraiment pas de bol (alors que ça devrait être toi ;))

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Re : Diablo III
« Réponse #28 le: samedi 14 juillet 2012, 16:19:48 »
lol sur :)

1° blizzard a une dent contre toi :)
2° faut que tu change de nom :)
3° aucun des deux cas, mais pas d'idée :)


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Re : Re : Diablo III
« Réponse #29 le: lundi 16 juillet 2012, 16:01:24 »
lol sur :)

1° blizzard a une dent contre toi :)
2° faut que tu change de nom :)
3° aucun des deux cas, mais pas d'idée :)


Nan comme l'explique Kripparian dans sa vidéo (C'est le gars qui a fini le jeu en Arma hardcore -donc sans crever-), Diablo 3 dans son mode est différant de Diablo 2, et donc la chance de trouver l'objet qu'il te faut est astronomiquement faible.
Donc autant farmer de l'or, ou de prendre un second job IRL et passer par la case hôtel des ventes... mais dans les deux cas, le fun n'y est pas !
(surtout qu'il y a tjs de plus en plus d'or dans le jeu => vive le prix des objets avec l'inflation).

Son explication  :